Orange România, cel mai mare operator de telefonie mobilă de pe piaţa locală deţinut de gigantul telecom France Telecom, a raportat venituri în scădere cu 2% în cel de-al treilea trimestru al anului după ce în anii de criză s-a confruntat cu scăderi trimestriale cuprinse între 4 şi 24%.
"Veniturile France Telecom în Europa au crescut cu 0,5% în T3 comparativ cu perioada similară a anului trecut după ce au înregistrat o creştere cu 0,3% în trimestrul anterior. În România s-a observat o îmbunătăţire semnificativă în 2011, cu un declin de numai 2%, după ce veniturile au scăzut cu 4,9% în T2 şi cu 6,3% în T1. România a înregistrat rezultate semnificativ mai bune, în timp ce în Europa de Vest au scăzut vânzările de telefoane mobile", se arată în raportul France Telecom.
Orange România, cu afaceri de peste 988 de milioane de euro, se află pe locul doi în rândul celor mai profitabile companii din România (după Petrom), cu un profit net de 222 de milioane de euro în 2010.
"Am obţinut rezultate încurajatoare în trimestrul trei din 2011, atât ca venituri, cât şi ca număr de clienţi: veniturile totale au crescut cu 3% (faţă de trimestrul doi -n.red.), iar numărul de clienţi cu 1% comparativ cu trimestrul precedent al anului", a spus Jean-François Fallacher, executivul care ocupă de la jumătatea acestui an funcţia de CEO al Orange România, în locul lui Thierry Millet, cel care a condus compania timp de doi ani şi jumătate.
Veniturile Orange România au ajuns în T3 la valoarea de 241 milioane de euro, cu 3% mai mult decât în trimestrul doi, însă sunt mai mici cu 2% faţă de perioada similară a anului trecut, când erau de 246 de milioane de euro.
Îmbunătăţirea situaţiei încasărilor Orange în ultimele trei luni a venit pe fondul extinderii portofoliului de produse pentru abonamente şi terminale şi prin includerea în