Thai Tran, fost Product Manager la Google şi la YouTube, vine la Bucureşti pentru a vorbi antreprenorilor români despre experienţa sa de succes în IT cu aplicaţia \"Lightbox Photos\".
Un computer botezat "CoCo" a fost cel care i-a deschis lui Thai Tran pasiunea pentru tehnologia informaţiei. După ce a realizat mai multe site-uri pentru prieteni, Thai a descoperit cât de mult îi place acest domeniu şi s-a gândit că viitorul său trebuie să fie legat de IT&C. S-a înscris la Stanford şi, încă dinainte să obţină diploma, a creat un website care rula din camera lui de cămin. Aplicaţia compara preţurile cărţilor din magazinul de la Stanford cu preţurile din magazinele online, precum Amazon.com. Studenţii au economisit sute de dolari în achiziţiile de cărţi, iar programul a avut un real succes la Stanford. Website-ul a atras şi atenţia celor de la Yahoo.
În anul 2000 l-au cumpărat, devenind ulterior tehnologia din spatele Yahoo! Shopping. După acest prim succes, Thai Tran a trecut prin echipele celor de la YouTube, unde a fost Product Manager, iar apoi a petrecut şase ani cu cei de la Google. Următorul pas a fost propria companie, "LightBox".
EVZ. Eşti cofondator al unei companii de succes care dezvoltă aplicaţii pentru telefoane mobile. Ce este "Lightbox" şi de ce ai ales să realizezi aplicaţii exclusiv pentru platforma de operare Android?
Thai Tran: Am pornit Lightbox pentru că am văzut oportunitatea de a crea o companie focusata în primul rând pe construirea aplicaţiilor de calitate pe platforma Android.
Sistemul de operare Android creşte cu un ritm mai mare decât celelalte platforme mobile şi a depăşit deja sistemul de operare iOS al celor de la Apple, din punctul de vedere al cotei de piaţă pe piaţa din SUA. Cred că Android va deveni platforma mobilă dominantă, mai ales în pieţe aflate în dezvoltare, din China, Rusia, B