Compania de Autostrăzi va scoate, cel mai probabil, săptămâna viitoare la licitație secțiunea dintre Gilău şi Nădăşelu la un cost de circa 4,8 milioane de euro pe kilometru, potrivit informațiilor obținute de capital.ro. Documentația de atribuire a fost trimisă deja la Autoritatea Naţională de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice (ANRMAP).
Reactualizarea proiectului de construcţie a secţiunii dintre Gilău şi Nădăşelu în lungime de 8,7 kilometri, parte a tronsonului Gilău-Mihăeşti (22,5 kilometri), a avut loc în septembrie. Potrivit reprezentanților Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), revizuirea soluțiilor tehnice la toate structurile de artă a determinat reducerea costurilor cu circa 25%. Pe acest tronson de mai puţin de nouă kilometri se află un nod rutier la Nădăşelu, care va face legătura cu DN1F, zece poduri, viaducte şi pasaje, fără a lua în calcul şi podeţele.
CNADNR estimează că lucrările de realizare a celor 8,7 kilometri de autostradă vor costa circa 42,4 milioane de euro. Astfel, fiecare kilometru va costa aproximativ 4,8 milioane de euro. Potrivit standardelor de cost adoptate de Ministerul Transporturilor la finalul anului trecut, costul unui kilometru de autostradă poate varia între 3,8 milioane euro și 5,99 milioane de euro.
Până la finalul anului va fi scoasă la licitație și secțiunea Câmpia Turzii-Iernut (parte din Târgu Mureş-Câmpia Turzii cu o lungime de 37,191 kilometri, n.r), urmând ca în prima parte a anului 2012 să fie demarate proceduri de achiziţie a lucrărilor și pe secțiunea Iernut-Târgu Mureş.
Fonduri UE și concesionare, soluții pentru Autostrada Transilvania în era post-Bechtel
Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comisia Europeană a decis revizuirea rețelei europene TEN-T și a acceptat ca tronsoane din Aut