Pe măsura ce zombii invadează aproape toate aspectele artelor contemporane, pe atât de repede ajung şi în comerţ. Paradoxal, industria morţilor vii ajută economia SUA să rămână în viaţă.
Zombii aduc 5,74 miliarde de dolari în economia americană, scrie Theweek.com. Iată mai jos, această industrie în toată splendoarea sa:
550 milioane de dolari – valoarea costumelor de Halloween, tricourilor şi accesoriilor vândute.
2,5 miliarde de dolari – valoarea tuturor filmelor realizate în ultimii 10 ani, număr mult subevaluat, conform 24/7 Wall Street
600 milioane de dolari – atât a încasat în întreaga lume filmul “I Am Legend”, din 2007, avându-l ca protagonist pe Will Smith.
600 milioane de dolari – cu atât au cotizat fanii care au dorit să vadă picioarele Millei Jovovich în cele patru filme ale seriei “Resident Evil”, realizate din 2002 până în 2010.
1968. Anul în care George Romero a făcut “Noaptea morţilor vii”, străbunicul tuturor filmelor cu zombies
1929. Anul în care romanul “Insula Magică” a lui William Seabrook a adus morţii în SUA.
7 milioane – numărul privitorilor pentru deschiderea de sezon a showului TV “The Walking Dead”
2,5 miliarde de dolari. La atât se ridică valoarea jocurilor video cu acţiuni bazate pe zombi. Sunt incluse aici de la jocurile pe calculator la cele arcade şI până la aplicaţiile de smartphone
46 milioane. Numărul exemplarelor din jocurile Resident Evil vândute. Împreună au generat 1,3 miliarde de dolari
8 milioane de copii ale jocurilor Doom s-au vândut până acum
411.000 de produse legate de zombi s-au vândut la CafePress.com
10 milioane de dolari. La atât se ridică totalul cheltuielilor legate de convenţiile pe această temă şI alte evenimente de gen
3.000 de “zombies” au mărşaluit recent în Franţa
30 de milioane de dolari. Valoarea muzicii şI a celorlalte ope