Din rațiuni ecologice, viitorul model sportiv Honda Civic Type R va spune adio tradiționalului motor pe benzină de mare turație pentru a ura bun venit unui sistem de supraalimentare.
Dacă până și Honda va face loc unui sistem de supraalimentare pe viitorul Civic Type R, pare mai limpede ca oricând că vremea motoarelor de mare turație pe benzină a cam apus.
Type R, versiunea de top a noii game Honda Civic – rencent prezentată publicului european, la Salonul auto de la Frankfurt, va fi animată cu un ”benzinar” 2.0 litri turbo, care, anticipează revista ”Auto Espress”, va dezvolta aproximativ 210 cai-putere.
Față de precedenta generație, retrasă din ofertă la 1 ianuarie 2011 pentru că nu îndeplinea normativul de poluare Euro 5, viitorul Type R va avea un cuplul maxim superior disponibil la un nivel inferior de turații (deocamdată, nu se precizează mai mult), lucru care va conduce la scăderea amprentei poluante.
Publicația britanică mai anticipează prezența unui sistem ”Start-stop” pe viitorul Civic Type R, tot ca o măsură de reducere a cantității de dioxid de carbon eliminate în atmosferă.
Noutățile pregătite de Honda pentru viitorul Type R nu vor împieta asupra performanțelor modelului compact sportiv. ”Auto Express” susține că hot hatch-ul japonez va sprinta, de la zero la 100 km/h în circa 6,5 secunde.