Numele Dolce şi numele Gabbana nu spun mare lucru separat. Împreună însă, ele reprezintă una dintre cele mai recunoscute mărci. Doi bărbaţi au perfecţionat arta de a face femeile să se simtă sexy. Vânzări de miliarde de dolari, acuzaţii de evaziune fiscală la acelaşi nivel. Istoria uneia dintre cele mai importante case de modă din lume este plină de culoare şi, mai ales, de pasiune.
O istorie scurtă comparativ cu alte nume grele din industria luxului, prezente de chiar câteva secole pe piaţă. Casa Dolce & Gabbana a fost înfiinţată în 1985, însă succesul înregistrat chiar de la prima colecţie a propulsat-o pe plan mondial.
Pentru Domenico Dolce, cariera în modă sau cel puţin în industria textilă pare scrisă în stele. A făcut primii paşi în domeniu la o vârstă fragedă, gândind modele pentru mica firmă de textile a tatălui său. Pe măsură ce a crescut însă, compania din Palermo, Sicilia, a început să pară tot mai mică. A plecat la Milano, una dintre capitalele mondiale ale modei, pentru a studia designul. La scurt timp după ce a terminat facultatea, în 1980, s-a angajat ca asistent la un atelier local.
Acolo l-a cunoscut pe cel alături de care urma să scrie istorie. Stefano Gabbana, originar din Veneţia, avea, la vremea aceea, doar 18 ani, iar Domenico avea 22 de ani. A păşit în industria modei „împiedicându-se": a studiat înainte design grafic, însă s-a reorientat. Marea şansă
Cei doi au început să lucreze la atelier şi, la scurt timp, şi-au deschis şi o afacere împreună. În 1982, Domenico şi Stefano au pus bazele unui studio propriu cu o investiţie iniţială echivalentă cu doar 1.000 de dolari. A fost primul pas pentru înfiinţarea companiei care, în doar câţiva ani, va deveni unul dintre cele mai importante nume din modă.
Cei doi au lucrat, la început, ca liber-profesionişti, creând doar pentru alte case de modă. Marea lor şansă a apărut în