Nici nu a început cursa şi piloţii se plîng: "Pista e murdară. Patinăm! Mai bine mergem în ricşă!"
În plină globalizare, Formula 1 explorează noi teritorii, pentru că aşa doreşte Bernie Ecclestone, şeful FIA. Britanicul, foarte mic de înălţime, 1,58 m, dar extrem de influent şi foarte bogat, 4,2 miliarde de dolari, a deschis cea mai importantă şi urmărită competiţie din lumea automobilismului către Emirate, Coreea de Sud şi Singapore în ultimii ani, şi tot el a insistat şi nimeni nu i-a stat în cale pentru ca F1 să aibă în premieră un Grand Prix în India. O ţară în boom economic, într-un moment financiar delicat pentru majoritatea statelor, cu un PIB de 4,06 trilioane de dolari (locul 5 pe glob), nu putea lipsi din circuitul Formulei 1. Chiar dacă ultimul grad al sărăciei se lipeşte de bogăţia extremă, încarnată de Vijay Mallya, patronul scuderiei Force India, omul cu o avere estimată la 1,4 miliarde: "Sîntem mîndri. E un moment important pentru India".
Curent oprit, cîini pe circuit. Şi pămînt pe pistă!
Numai că piloţii şi echipele lor se confruntă deja cu o mulţime de probleme pe circuitul Buddh, proiectat de neamţul Herman Tilke, arhitectul responsabil cu construcţia noilor trasee apărute în ultimul deceniu în F1:
1. La boxe, s-a întrerupt curentul de mai multe ori în primele zile de teste.
2. Cîţiva cîini comunitari au ajuns pe pistă în timpul antrenamentelor. Deşi se spune că la Greater Noida, 50 de kilometri de New Delhi, este cel mai performant sistem de împrejmuire şi de control al accesului pe circuit existent, de care s-a ocupat firma belgiană Betafence, cu un trecut de 130 de ani.
Ce înseamnă sistemul Betafence
9 km de garduri, inclusiv 37 de porţi batante pentru zonele cu spectatori
9 km de sistem de împrejmuire fix şi mobil de securitate pentru accidente, în conformitate cu FI