Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, spune că infrastructura de cale ferată va intra într-un amplu proces de modernizare după ce, în opinia sa, Compania Naţională de Căi Ferate a fost, în ultimii ani, "copilul neiubit şi nedorit în interiorul Ministerului Transporturilor".
Prezentă, sâmbătă, la Vaslui, ministrul Anca Boagiu a declarat că, până la sfârşitul anului, îşi doreşte ca ministerul pe care-l coordonează să semneze contracte în valoare de 2,3 miliarde euro pentru modernizarea infrastructurii feroviare din România, licitaţiile pentru atribuirea lucrărilor fiind deja lansate, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Vom acorda o atenţie deosebită construirii şi modernizării infrastructurii de cale ferată de pe coridoarele feroviare. Sunt lansate deja cea mai mare parte a licitaţiilor pentru contracte în valoare de 2,3 miliarde euro. Ambiţia pe care ministerul o are, prin companiile din subordine, este ca majoritatea contractelor să fie semnate până la sfârşitul acestui an pentru a putea intra în modernizare şi cu calea ferată. Din nefericire, CFR a fost ani în şir copilul neiubit şi nedorit în interiorul ministerului. Astăzi a intrat în familia transporturilor şi sper să se simtă atât în interiorul companiilor, cât şi în afară", a declarat ministrul Anca Boagiu.
Anca Boagiu a fost prezentă, sâmbătă, în judeţul Vaslui, pentru a vedea care este stadiul lucrărilor de reabilitare a drumului naţional DN 24, de la limita judeţului Galaţi şi până la ieşirea din ţară, respectiv Vama Albiţa. Ministrul Transporturilor s-a arătat mulţumit de ritmul cu care se derulează acestea, în condiţiile în care, în aproape şase luni, s-au realizat aproximativ două treimi din lucrări, deşi termenul de execuţie este de aproape doi ani. Reabilitarea celor 101,8 kilometri va costa 279 milioane lei, din care 68 la sută este finanţare nerambursabilă din partea Uniunii Euro