Agențiile de turism sunt văzute de români ca fiind un intermediar nenecesar, potrivit lui Dragoș Anastasiu, patronul grupului Eurolines care a încheiat recent un parteneriat cu touroperatorul TUI. Doar 15% dintre românii care își mai permit în acest moment o vacanță apelează la serviciile unui consultant în turism. Sursa: Capital
1 /.
”Din studiile noastre se vede că numai 15% din cei care își fac concediile apelează la agențiile de turism. Acest lucru ține și de comportamentul agențiilor de turism. Lumea le privește precum un intermediar mai degrabă nenecesar. Senzația este că cei care lucrează în agenții nu-și dau interesul. Noi încercăm să le arătăm oamenilor că ne pasă de cea mai frumoasă perioad[ din anul lor, vrem să știm ce-și doresc și să-i trimitem în locuri sigure. Lumea așteaptă mai multă implicare din partea consultanților în turism”, a declarat managerul Eurolines, într-un interviu pentru evz.ro.
Potrivit acestuia, agentul de turism trebuie să-i poată oferi clientului îndrumare, nu atât asupra locației, deoarece oamenii care ajung în agenție sunt foarte bine informați asupra locului unde vor să-și petreacă vacanța, ci asupra prețului și calității serviciilor.
”Avem o problemă care începe la client, care a căpătat obișnuința să se târguiască. Omul încearcă să obțină prețul cel mai mic și pune presiune pe consultant, care pune la rândul lui presiune pe touroperator și câteodată se cedează acestei presiuni. Atunci se întâmplă ce s-a întâmplat anul ăsta: incapacități de plată, iar asta înseamnă, în turism, că omul care și-a plătit o vacanță fie nu mai plecă, fie ajunge la destinație și să nu este cazat, fie este cazat, dar să nu fie repatriat”, argumentează Anastasiu. Totuși, acesta subliniază că în acest an loviturile au fost suportate de agenții care le-au mai plătit încă o dată touroperatorilor care aveau probleme financiare numai să-ș