Antreprenorii români, în special cei din sectorul IT, ţintesc piaţa mondială, în România existând o mulţime de tinere talente, scrie cotidianului New York Times.
"Sunt foarte optimist în privinţa a ceea ce pot face companiile nou-înfiinţate în România", a declarat preşedintele Microsoft Europa, Jan Muehlfeit, care a explicat că baza locală de talent în IT este unul din principalele motive pentru care Microsoft a investit în România.
Compania Microsoft este prezentă în România din 1996. În urmă cu cinci ani a deschis un centru tehnic despre care afirmă că este cel mai mare de acest tip din Europa. Centrul funcţionează în prezent ca partener pentru companiile mici, precum dezvoltatorii de software, aflându-se în centrul unei reţele de peste 4.000 de companii IT, a spus Muehlfeit pentru NYT.
Parte a operaţiunilor din România, Microsoft oferă tehnologie gratuit, ajută companiile să ia legătura cu investitorii şi susţine iniţiativele de marketing. În schimb, companiile partenere au dezvoltat noi aplicaţii pentru platforma Microsoft.
Companiile private, dispreţuite şi interzise de fostul regim comunist, au reapărut în România de doar două decenii, odată cu instalarea unui regim democratic. Ţara, asemenea vecinilor săi, depinde puternic de investiţiile străine pentru a se reconstrui din ruinele fostei economii centralizate de stat, scrie NYT.
În încercarea de a prinde din urmă competitorii din Vest, o nouă generaţie de antreprenori trebuie să facă faţă unei culturi a mediului de afaceri rămasă în urmă.
"Cu toate acestea, România are o serie de avantaje faţă de vecinii din Vest. Profesioniştii din IT dau exemplu baza largă de tineri pregătiţi şi infrastructura broadband dezvoltată, împreună cu salariile mici şi apetitul antreprenorial. Companii precum Intel, Oracle sau Microsoft sunt prezente în România, cu investiţii în call center-u