Numai în acest an au avut loc pe șoselele din Ungaria patru accidente grave în care au fost răniți sau și-au pierdut viața români. Acesta este, însă, cel mai grav. Șeful Poliției Rutiere, spune, însă, de cele mai multe ori vina aparține participanților la trafic și nu stării tehnice a autoturismelor. Sursa: hirado.hu
UPDATE. Potrivit Autorității Rutiere Române, transportatorilor rutieri le-au fost aplicate amenzi în valoare de circa 70,1 milioane de lei. numai cei care transportau persoane au primit 2.051 de sancțiuni.
Potrivit ARR, cele mai multe sancțiuni au fost aplicate pentru nerespectarea prevedrilor legislației sociale prevăzute de OG nr. 37/2007, respectiv pentru depășirea timpilor de conducere, odihnă insuficientă, lipsă număr necesar de diagrame tahograf, precum, și pentru nerespectarea graficelor de circulație, pentru transportul mai multor persoane decât numărul de locuri pe scaune înscris în certificatul de clasificare pe stele sau categorii , lipsă documente de transport la bordul vehiculului, lipsă atestate conducători auto.
Accidentul petrecut azi-noapte în Ungaria, în care 14 persoane și-au pierdut viața, nu este singurul petrecut pe șoselele Ungariei.
Cel mai recent este cel din iunie, când cinci persoane și-au pierdut viața după ce un autocar Atlassib s-a cioncnit cu un camion care transporta ciment. Alte 28 de persoane au fost rănite în estul Ungariei, între Debrecen şi Mikepercs, după ce un autobuz s-a ciocnit cu un camion românesc.
În ianuarie, alți doi români au fost răniți după ce TIR-ul n care se aflau s-a cioncit cu un camion bulgăresc. Cele mai multe astfel de accident petrecute în Ungaria nu s-au datorat stării tehnice proaste a autovehiculelor, ci oboselii șoferilor.
În ceea ce privește microbuzele care circulă pe drumurile din România, întrebări privind starea lor tehnică au apărut de-a lungul