„În fiecare zi, un om de afaceri italian riscă să-şi piardă şi pantalonii“ este mesajul pe care un antreprenor italian l-a transmis prin intermediul unei reclame de o pagină întreagă într-unul dintre cele mai citite cotidiene italiene, „Corriere della Sera“.
Enrico Frare, un om de afaceri italian, în vârstă de 37 de ani, originar din oraşul Treviso, a cumpărat o reclamă de o pagină întragă în cotidianul „Corriere della Sera“, pozând nud pentru a atrage atenţia asupra greutăţilor cu care se confruntă mediul autohton de business în contextul măsurilor de austeritate impuse recent de guvernul Berlusconi.
În ianuarie, firma lui Frare, E-Group, a preluat Colle, un producător de echipamente şi îmbrăcăminte de iarnă. Eforturile sale de a întoarce compania la profit au fost zădărnicite de legislaţia restrictivă a muncii şi de criza de lichidităţi cu care se confruntă Italia, în contextul în care băncile sunt reticente să împrumute oamenii de afaceri în ciuda garanţiilor oferite de aceştia.
Discutând cu jurnaliştii „Corriere della Sera“, Frare a explicat că „pentru oamenii ca mine, care încearcă să promoveze produsele «made in Italy», situaţia nu mai este sustenabilă. Costurile cu munca sunt adevăratul spin în coasta noastră“.
Frare a adăugat că în ţările vecine Italiei, precum Austria şi Slovenia, guvernele fac tot posibilul pentru a ajuta mediile de afaceri. În schimb, în Italia nu există stimulente pentru crearea de locuri de muncă sau dorinţa de flexibilitate. Iar asta, a avertizat Frare, nu va mai lăsa nicio alternativă pentru întreprinderile mici şi mijlocii decât să se mute în alte ţări mai prietenoase cu mediul de afaceri, transmite CNBC.