* iniţial, câştigătorii premiilor de anul trecut nu s-au mai putut înscrie în competiţie * după ce nemulţumirile s-au înmulţit, juriul şi organizatorii au acceptat să-i primească în concurs şi pe aceştia * directorul Centrului de Creaţie, Maria Puşcaciu, spune că toate s-au întâmplat pentru că s-au dublat premiile, devenind astfel mult mai atractive
Scandal, pasiuni, animozităţi la înscrierile pentru Concursul Naţional de folk "Chira Chiralina". Participanţilor de anul trecut care au obţinut Marele Premiu ori unul din premiile I, II sau III, le-a fost respinsă candidatura pe motiv că sunt laureaţi şi, conform regulamentului, nu mai au voie să se înscrie. "Prezenţa Dac'Art-ului a fost refuzată, pe motiv că «un câştigător al Marelui Premiu nu mai poate participa la nicio altă ediţie ulterioară». Aşadar, trupei în cauză i s-a refuzat prezenţa pentru o formulare de regulament inexistentă/fără acoperire reală. Continuând pe aceeaşi linie, formaţiei «Descântec» din Iaşi, prezentă la ultimele 3 ediţii (locul 2 la ediţia 2010) i s-a refuzat prezenţa pe acelaşi motiv. Apelând la metoda contraexemplului, pot da numele Ionuţ Mangu, artist care a ocupat treapta a 3-a a podiumului, iar în anul imediat următor i s-a permis prezenţa la festival şi (mai mult!) a câştigat Marele Premiu. Evitând să mă îndrept către tendinţa pur românească de a dezgropa potenţiale scenarii, voi încerca să trec în plan secundar faptul că dl. Mangu este brăilean sau că «politica» doamnei director ar fi axată pe direcţionarea sumelor alocate premiilor (deloc de neglijat!) numai către «fiii Brăilei»", ne-a scris Adrian Cârneciu, managerul trupei Dac'Art.
"Toate acestea cred că s-au întâmplat pentru că s-a dublat Marele Premiu"
Regulamentul concursului prevede, la secţiunea "Condiţii", că laureaţii marilor premii ai ediţiilor precedente nu pot participa la concurs, însă nu se precizează