În microbuzul implicat în accidentul din Ungaria se aflau mai multe persoane decât ar fi fost normal. Deși în acte vehiculul avea o capacitate de 8 plus 1 pasageri, la momentul accidentului circa 15 persoane se aflau în microbuz. Sursa: www.delmagyar.hu
UPDATE. Potrivit polițiștilor din Argeș, microbuzul implicat în accident era înregistrat la poliția rutieră drept un autoturism cu o capacitate de 8 locuri plus unu.
„Maşina implicată în accidentul din Ungaria este înregistrată la Poliţie ca autoturism cu o capacitate de opt locuri plus cel al șoferului. Proprietar este o femeie și nu era necesară licenţă de transport pentru că nu este necesară o astfel de licenţă pentru autoturisme. Dar nu cunosc dacă autoturismul a fost modificat”, a precizat pentru EVZ, de cuvânt al Poliţiei Argeş, comisarul Dănuț Dinu.
La rândul său, Augustin Hagiu, preşedinte FORT, precizează că autovehiculele care au o capacitatea mai mare de 8 plus 1 care aparțin unor persoane juridice sunt supuse inspecțiilor o dată la șase luni, or această mașină se afla în proprietatea unei persoane fizice.
”Este de neconceput cum acest microbuz a străbătut cinci state europene și nimeni nu a văzut că era supraîncărcat prin comparație cu ce scria în acte”, a subliniat Hagiu.Potrivit acestuia, zeci de astfel de autocare circulă zilnic pe drumurile din România.
În ceea ce privește prima ipoteză avansată ca explicație pentru tragicul accident din Ungaria, respectiv faptul că șoferul TIR-ului a adormit la volan, transportatorii susțin că nu trebuie uitat faptul că acesta și-a început cursa la Arad și că nu trecuseră mai mult de trei ore de când se afla la volan.
”Este foarte simplu să spunem că a adormit la volan, dar poate că a avut o problemă, fie una tehnică fie una medicală”, a declarat Romeo Medan, vicepreședinte al Uniunii Transportatorilor Rutieri