Conform modificărilor făcute de parlamentari, ”oricine poate face transport de persoane şi cu orice tip de maşină bună sau modificată dacă se încadrează la 8 plus 1”, potrivit unui comunicat emis de Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.). Comunicatul a fost trimis ca urmare a accidentului care a a avut loc în Ungaria în care a fost implicat un microbuz și un tir. Sursa: Mediafax
Microbuzul în care se aflau cei 14 români decedați în urma accidentului din Ungaria de pe autostrada M43 fusese modificat pentru a transporta mai mult de opt persoane, așa cum se specifica în actele tehnice ale autoturismului.
COTAR cere primului ministru, Emil Boc, să verifice cine dintre parlamentari a modificat OUG nr. 34/2010, astfel încât nimeni să nu mai poată controla acest gen de transport şi să răspundă pentru tragedia care a dus la dispariţia celor 15 români în cel mai tragic transport rutier, se specifică într-un comunicat emis de Confederație.
”Confederația atrage atenţia autorităţilor că, în toată Europa, mai puţin Marea Britanie, transportul de persoane se face centralizat, cu licenţe de transport şi verficabil de autorităţile rutiere. COTAR atrage atenţia Guvernaţilor că ideea de liberalizare a acestei forme de transport persoane este o mare greşală care duce la accidete ca cel de azi. Orice transport fără posibilitatea de a fi controlat poate duce la catastrofe rutiere. Acest lucru îl cer cei care vor un transport neautorizat, care să nu poata fi verificat de autorități”, se specifică în comunicat.
Potrivit transporatorilor, în România toate firmele de transport persoane îşi licitează traseele din cinci în cinci ani, iar principalele condiţii, la câştigarea traseelor, este gradul de înnoire a parcului auto şi vechimea firmei pe acel traseu.
”Aşa se face că România are, azi, cel mai nou parc de transport auto