Graffiti, prima agenţie de publicitate din România postcomunistă, a împlinit 20 de ani. „Forbes România“ rememorează anii de început ai firmei înfiinţate de Cristian Burci.
Cristian Burci a revenit în România din SUA, în mai 1990, împreună cu fraţii Florescu (Radu, Nicholas şi John), care deţineau Centrade, o companie de distribuţie de programe TV. „În acel an, România era o ţară în care, la fiecare pas, exista o oportunitate de afacere", îşi aminteşte Burci. La sfârşitul anului 1990, Cristian Burci şi Radu Florescu au făcut prima afacere în media autohtonă.
Centrade a vândut televiziunii publice drepturile de difuzare a serialului „Dallas", primind la schimb spaţiului publicitar TV pentru marca de ţigări Kent. Pe atunci, ideea de publicitate nu exista în România. Existau totuşi câţiva oameni tobă de publicitate: şefii multinaţionalelor care se stabiliseră în ţară. Ei căutau români pe care să-i înveţe. Simţind oportunitatea, Cristian Burci se desparte de afacerile Centrade şi de fraţii Florescu.
Începuturile lui Graffiti
În octombrie 1991, împreună cu câţiva prieteni, Burci (pe atunci avea 26 de ani) lansează agenţia Graffiti. A găsit un sediu pe strada Învingătorilor din Bucureşti, într-o vilă veche, cu mobilier vechi şi cu un singur telefon. Apoi, agenţia s-a mutat în Hotel Banat. „Mirosea a mucegai şi avea scări de lemn", îşi aminteşte Peter L. Imre, care pe atunci era consultant de marketing Philip Morris Europe. (Acum este directorul general al Adevărul Holding.) Imre rememorează: „La etajul patru sau cinci, Graffiti închiriase vreo câteva camere. Ţin minte cum Cristi, pe atunci un copil plin de energie, şi regretatul Mihail Cârciog (fondatorul ziarului „Evenimentul zilei" - n. red.) beau whisky şi făceau planuri toată ziua".
Primul client al agenţiei Graffiti a fost linia aeriană Delta Airlines, care s-a rebranduit î