"Incertitudine" este unul dintre cele mai folosite cuvinte pentru a descrie contextul economic actual
Directorii nu vor să se angajeze în declaraţii pentru care ei sau compania lor ar putea fi traşi la răspundere
În vremuri dificile, cei mai mulţi încearcă să îşi aleagă cuvintele astfel încât să nu panicheze investitorii, clienţii sau personalul
Directorii marilor companii par destul de încrezători şi îşi petrec cea mai mare parte a timpului luând decizii şi dând ordine. Dacă cineva aruncă un ochi peste comentariile directorilor cu privire la economia mondială din acest trimestru, îşi va contura o imagine diferită: aceştia nu ştiu ce urmează să se întâmple. "Incertitudine" este unul dintre cele mai folosite cuvinte pentru a descrie contextul economic actual. Acest cuvânt este folosit de directorii Caterpillar, 3M Co sau de şefii American Express în rapoartele lor privind estimările pentru trimestrul al treilea. Încă simţind efectele celei mai dificile crize din istoria recentă a Statelor Unite, aceşti directori sunt membri ai unui grup de lideri de corporaţii şi nu vor să vină cu declaraţii prin care să arate "victoria economică".
"Există încă mari provocări din cauza incertitudinilor economice şi politice din lume", spunea Doug Oberhelman, directorul executiv al Caterpillar.
Kenneth Chenault, de la American Express, afirma că, în contextul actual, compania de carduri se pregăteşte pentru "surprize". "Pe fondul unui mediu economic caracterizat de incertitudine, ne concentrăm pe menţinerea unui profil de risc ridicat", spunea el.
Directorii nu sunt singurii care nu au o imagine clară
Un lucru este însă clar, directorii de companii nu sunt singurii care nu au o imagine clară cu privire la spre ce se îndreaptă economia.
Pe Wall Street, indexul CBOE Volatility, indicator care indică anxietatea din