Primăria Capitalei intenţionează să reglementeze activitatea firmelor de transport public în regim Rent a Car. Potrivit unui proiect de hotărâre, iniţiat de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, aflat în dezbatere publică, "serviciul de transport public în regim de închiriere face parte din sfera serviciilor publice comunitare de utilitate publică şi se desfăşoară sub conducerea sau coordonarea autorităţilor publice locale şi se efectuează numai de către transportatori autorizaţi, persoane juridice, societăţi comerciale".
Serviciul de închiriere a maşinilor se va face pe bază de contract, achitat anticipat la sediul societăţii comerciale. Maşinile destinate închirierii vor trebui să dispună de dotări superioare celor cu care se face transportul în regim de taxi: este obligatoriu să nu aibă culoarea galbenă şi trebuie să fie în proprietatea transportatorilor sau să fie deţinute în baza unui contract de leasign. Standardul minim de dotări a unei maşini care urmează a fi închiriate prevede existenţa aerului condiţionat, a senzorilor de parcare, a cel puţin două airbag-uri, a sistemelor ABS şi ESP, destinate siguranţei conducerii, a sistemelor antifurt şi de închidere centralizată a uşilor şi un dispozitiv GPS pentru monitorizare. Maşinile vor trebui să aibă vechimea de maximum cinci ani şi să aibă gradul de poluare admis Euro 4.
Maşinile se vor închiria cu sau fără şofer
Proiectul de hotărâre mai prevede că transportul în regim de închiriere se va face cu un autoturism cu şofer iar serviciul va fi tarifat pe oră sau pe zi, cu plata anticipată. Maşina închiriată va putea circula pe orice drum deschis traficului, la cererea expresă a clientului, cu obligaţia de a reveni în Bucureşti conform contractului.
Şoferul trebuie să deţină un atestat autorizat şi este obligatoriu să fie angajatul transportatorului. Se vor putea închiria şi maşini fă