Firmele de asigurări se întrec în a oferi poliţe din ce în ce mai ieftine şi, din acest motiv, au ajuns să nu mai acopere daunele, pentru a nu li se diminua profitul. De la începutul acestui an, la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, s-au înregistrat 3597 de reclamaţii ale păgubiţilor prin RCA.
Pe treptele agenţiei de asigurări Euroins din Galaţi, nu demult, trecătorii au putut admira un automobil BMW „şifonat" într-un accident, limuzina rămânând parcată timp de câteva ore în acel loc nefiresc, în semn de protest al proprietarului acestuia pentru că i se refuza efectuarea reparaţiei pe baza poliţei de asigurare.
După doar câteva zile, un alt gălăţean, Ştefan Mihalea, s-a adresat redacţiei Adevărul, cu o nemulţumire similară, dar care viza o altă firmă de asigurări:
„Eu am avut accidentul în 14 decembrie 2009. Cel care m-a lovit şi-a recunoscut vina, mi-a dat poliţa lui RCA, încheiată la Carpatica Asig. La constatare, au făcut măsurători şi poze ambelor maşini. Apoi, am aşteptat două săptămâni, ca să-mi spună că dosarul este respins. Mi-am reparat maşina pe banii mei şi, de atunci, mă chinui să-i recuperez la Tribunal", ne-a declarat Mihalea.
„Declaraţii la cald"
În cursul documentării articolului inspirat de păţaniile celor doi păgubaşi, aveam să-l cunoaştem şi pe Cătălin Ciubotaru, care, la rândul său, susţine că nu este suficient ca şoferul vinovat pentru producerea accidentului să aibă asigurare RCA:
„La data de 9 septembrie, staţionând la semafor, mi-a fost lovită maşina în spate de un alt autovehicul, care apoi s-a îndepărtat în viteză. Membrii unui echipaj de poliţie, care au văzut scena, au făcut procesul verbal de constatare. Celălalt şofer s-a prezentat a doua zi la poliţie pentru declaraţie şi a fost sancţionat cu amendă de 150 de lei şi trei puncte. M-am dus la Carpatica Asig, însă n-am