În Franţa anului 1949, un afiş publicitar anume o rupe cu trecutul şi face scandal, „scandal vizual”. Desenul e simplu, iar mesajul ţi se înşurubează în minte rapid, fără să lase loc de semne de întrebare: o văcuţă roz-alb, din ugerul căreia curge lapte direct în săpunul „Monsavon au lait”. „Pornesc, de regulă, de la două imagini pe care le topesc într-una singură. Iar pentru săpunul cu lapte Monsavon, m-am gândit pur şi simplu la o bucată de săpun pentru cuvântul «Monsavon» şi la o vacă pentru cuvântul «lapte»”, îşi va deconstrui desenul mai târziu artistul Raymond Savignac. Acel Savignac ale cărui afişe au intrat în patrimoniul cultural francez şi care obişnuia să spună despre sine că s-a născut, de fapt, la 41 de ani, din ugerul văcuţei Monsavon.
Afişul pentru săpunul „Monsavon au lait” – prezentat în cadrul unei expoziţii organizate alături de afişistul Bernard Villemot – e trambulina care îl aruncă pe Savignac direct în lumea publicităţii; iar desenele sale în tuşe clare şi culori vii, atrăgătoare, cu mesaje nostime, imediat înţelese împânzesc străzile Parisului, zidurile, clădirile, metroul. În Franţa începe „era Savignac” pentru că artistul înţelege, mai bine decât oricine, regulile jocului: „Lectura afişului trebuie să fie instantanee. Într-o fracţiune de secundă, omul de pe stradă trebuie să priceapă care e mesajul”. Aşadar, „o singură imagine pentru o singură idee, un desen care să nu ceară explicaţii...”. Şi, mai presus de toate, găselniţa marca Savignac: „Afişul trebuie să fie un scandal vizual”; pentru că „pietonul merge de regulă cu ochii întorşi spre sine, gândindu-se la ale lui. Doar un scandal îi poate stârni atenţia, iar scandalul de pe stradă poate fi un jaf, un incendiu, o crimă...”. Şi un afiş bine făcut, potrivit lui Savignac. Scopul: să cumpărăm prin râs, prin bună-dispoziţie Dat fiind succesul incredibil al văcuţei Monsavon, care face