Negocierile pentru vânzarea reţelelor către Enterprise Investor au eşuat
Polonezii doreau să-şi extindă lanţul de magazine Profi din România prin rebranduirea Penny
Vânzarea reţelelor Penny Market din România şi Bulgaria a intrat în impas, proprietarul magazinelor neajungând la o înţelegere cu ofertantul Enterprise Investors. Discuţiile dintre retailerul german Rewe Group şi compania poloneză, prezentă în România prin magazinele Profi, privind vânzarea diviziilor Penny din România şi Bulgaria au eşuat, potrivit publicaţiei germane Lebensmittel Zeitung, citată de Mediafax.
Enterprise Investors ar fi putut folosi achiziţia operaţiunilor Penny pentru a-şi întări lanţul de magazine de tip discount Profi, potrivit publicaţiei, citate de portalul Planet Retail.
Lebensmittel Zeitung a anunţat, în iulie, că Rewe ar putea renunţa la diviziile Penny din România şi Bulgaria, iar compania de investiţii Enterprise Investors, prezentă în România prin reţeaua de magazine Profi, ar putea fi interesată de preluare, potrivit publicaţiei germane Lebensmittel Zeitung.
Enterprise Investors, companie înregistrată în Polonia, controlează magazinele Profi din România prin intermediul fondului de investiţii Polish Enterprise Fund VI (PEF VI). PEF VI a preluat Profi Rom Food în 2010 pentru 66 milioane de euro. Profi Rom Food operează 101 magazine Profi în 67 de oraşe şi are 2.800 de angajaţi. Compania a deschis în acest an 19 magazine, iar până la sfârşitul acestui an vrea să deschidă alte şase unităţi.
PEF VI a anunţat, în octombrie, că va majora cu 10 milioane euro capitalul social al companiei Profi Rom Food, pentru investiţii în extinderea reţelei de supermarketuri Profi, iar în următorii ani investiţia totală în aceste magazine ar putea ajunge la 100 milioane euro.
Lidl a creat principalele probleme ale Penny pe ambele maluri ale Dunări