Mazda3 este cel mai popular model din gama constructorului japonez, cu aproape 3 milioane de unităţi vândute global şi cel mai premiat, cu 125 de distincţii, dintre care se remarcă poziţia de lider în topul de fiabilitate JD Power din Germania.
Facelift-ul lansat marţi, care are preţuri cuprinse între 14.390 şi 24.290 de euro, aduce pentru generaţia actuală a compactei Mazda un nivel mai ridicat de confort, o manevrabilitate crescută, dar şi o experienţă mai plăcută la condus. Inginerii s-au concentrat pe rafinarea experienţei la volan prin armonizarea comportamentului automobilului în linie dreaptă, în viraje sau la oprire, concept supranumit Toitsu-kan. Mazda3 facelift este deja disponibilă în România şi modelul poate fi achiziţionat până la sfârşitul anului cu un avantaj client de 3.000 de euro, ce include reducerea de 2.000 de euro din preţul final şi contravaloarea pachetului de lansare - jante de aliaj şi proiectoare de ceaţă . În plus, modelul beneficiază de 5 ani garanţie în limita a 150.000 de km.
Grila frontală în cinci puncte
Prima noutate la exteriorul Mazda3 facelift este reprezentată de grila frontală în cinci puncte, redesenată pentru un plus de dinamism. Colţurile acesteia încorporează noi faruri de ceaţă rotunde şi o grilă frontală ce iese în evidenţă mai mult decât la versiunea anterioară. Toate aceste schimbări oferă un aspect mai agresiv şi mai atrăgător, îmbunătăţind totodată şi performanţele aerodinamice, la care contribuie şi materialele mai rigide folosite la proiectarea caroseriei. Modificările aduse, alături de creşterea cu 10% a suprafeţei plane de sub podeaua autovehiculului au permis reducerea şi mai mult a coeficienţilor de aerodinamică, atât pentru versiunea sedan, cât şi pentru hatchback.
Suspensii îmbunătăţite
Pentru a creşte nivelul de confort au fost aduse îmbunătăţiri susp