Dupa ce intre 2009 si 2011 bugetele pentru achizitia de spatiu publicitar au ajuns sa scada aproape la jumatate fata de 2008, cel mai bun an pentru piata locala de publicitate, anul urmator ar putea aduce o stabilizare in domeniu, a declarat pentru Wall-Street.ro, Alexandra Olteanu, managing director in cadrul Initiative, agentia de media a grupului de comunicare Lowe Romania.
Cele mai importante probleme cu care se confrunta in prezent piata locala de media sunt impredictibilitatea mediului economic si scaderea puterii de cumparare a consumatorilor.
Astfel, daca la jumatatea acestui an, conducerea Initiative estima ca bugetele de publicitate vor scadea anul acesta cu 3% comparativ cu 2010 si vor ajunge la 306 milioane de euro, in prezent managementul agentiei de media crede ca diminuarea se va adanci la 5-7% fata de anul anterior.
“Exista posibilitatea ca in ultimul trimestru al anului sa avem o usoara diminuare a bugetelor de publicitate. In acest context, estimam ca volumul pietei media se va situa in jur de 300 milioane de euro euro, cu 5-7% mai putin fata de 2010”, afirma Alexandra Olteanu (foto), cea care conduce de la jumatatea lunii septembrie agentia de media Initiative, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala de media, cu afaceri de 38 de milioane de euro anul trecut.
Ea a adaugat ca in ultimul trimestru din acest an piata de media este mai mica cu 10% fata de octombrie-decembrie 2010.
Anul acesta s-au inregistrat scaderi importante ale bugetelor de promovare in domeniul produselor de curatat, al bauturilor non-alcoolice si a presei scrise. Pe de alta parte, industria medicamentelor, a cosmeticelor, supermarketurile si retailerii si-au crescut cel mai mult bugetele de marketing.
In contextul in care evolutia economica a Romaniei este inca greu de estimat, iar consumatorii nu se inghesuie sa isi chelt