La aproape doi ani de la lansare, Opel Insignia a introdus tractiunea integrala pe doua motorizari, pentru toate variantele de caroserie 4-usi, 5-usi sau Sports Tourer station wagon.
Propulsoarele disponibile cu sistemul Adaptive 4x4 sunt 2 litri benzina 250 CP si 2 litri diesel 160 CP. In cazul caroseriei sedan pretul de pornire este de 29.800 euro cu TVA pentru benzina si 29.000 euro cu TVA pentru diesel.
Pentru motorizarea diesel, diferenta de pret intre versiunea cu patru roti motrice si cea cu tractiune fata este de circa 2.300 de euro.
Sistemul Adaptive 4x4 vine cu un diferential autoblocant (eLSD), controlat electronic, care imbunatateste tractiunea pe axa spate. In cazul pierderii de aderenta puntea spate primeste pana la 50%.
In conditii normale, rotile din fata asigura tractiunea, insa la accelerare sau in curbe, divizarea puterii intre fata si spate confera o senzatie predominanta de tractiune pe spate. Diferentialul autoblocant electronic (eLSD) din spate directioneaza, de asemenea, cuplul catre roata spate care are cea mai mare nevoie de putere.
Stabilitatea automobilului este asigurata de sistemele ESP plus, TC (controlul tractiunii) si CBC (controlul franarii in curbe).
Modelul de test a fost Insignia sedan 4x4 de 2 litri diesel 160 CP si transmisie manuala cu 6 trepte.
Masina se comporta bine la drum lung fiind mult mai stabila decat cea cu tractiune fata, iar cei 160 de cai putere sunt suficienti cat sa faci o depasire rapida. Cel mai bine masina se misca in treapta a treia.
Viteza maxima este de 215 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 10,2 secunde, modelul 4x4 fiind mai lent decat varianta cu tractiune fata, care atinge 100 km/h in 9,5 secunde. Consumul in oras a fost putin peste 9 litri, iar cel extra-urban in jur de 7 litri.
Insignia beneficiaza de sistemul de sta