Un spot TV difuzat de 46 de ori la ore cu audienta minima pe doar doua posturi TV a fost principalul element al campaniei de publicitate pentru recensamantul din 2011. Campania - ce a trecut practic nevazuta, dupa cum remarca si sociologul Mircea Kivu - a facut parte dintr-un contract mai amplu, cu o valoare totala de 4,9 milioane lei, incheiat intre Institutul National de Statistica si Softwin pentru popularizarea recensamantului. "Nespecialistii in comunicare fac concepte, iar specialistii in comunicare le aplica" - spune reprezentantul agentiei care s-a ocupat de campania de publicitate.
In martie a.c., INS atribuia companiei Softwin, prin negociere fara anunt de participare, un contract de 4,9 milioane RON fara TVA pentru servicii de popularizare (inclusiv materiale auxiliare) pentru recensamantul din octombrie. Contractul acoperea patru categorii de servicii: conceperea si producerea de materializare de popularizare, conceperea si producere de materiale auxiliare, campania media, crearea si mentenanta unui site dedicat RPL 2011. Desi in anuntul de atribuire se mentiona ca acest contract nu poate fi subcontractat, serviciile de publicitate au fost subcontractate societatii Gotcha Concept SRL, agentie de publicitate din Bucuresti, care a avut anul trecut o cifra de afaceri neta de 460.000 de lei si un profit de aproape 8700 lei, potrivit datelor depuse la Ministerul de Finante.Bugetul total alocat pentru Recensamantul populatiei si locuintelor este de 193 milioane de leiVezi mai multe detalii despre contractul dintre INS si Softwin
Spotul TV pentru promovarea recensamantului
Potrivit datelor de monitorizare oferite de Alfa Cont, spotul TV de promovare a recensamantului a fost difuzat in cadrul calupurilor de publicitate, in perioada 15-30 octombrie, doar pe Pro TV si Antena 1. Mai precis, el a fost difuzat, in total, de 46 d