După ce show-ul a câştigat 14 premii Emmy în patru ani, celelalte televiziuni încearcă să copieze formula, dar eşuează.
În primăvară, negocierile dintre creatorul serialului "Mad Men – nebunii de pe Madison Avenue", Matthew Weiner, şi televiziunea AMC au ajuns în impas, iar al cincilea sezon al dramei a fost amânat un an, până în 2012. În lipsa serialului despre lumea publicităţii din anii ’60, proiecte asemănătoare au început să curgă la televiziunile americane.
"Mad Men" a devenit ţintă pentru xeroxare datorită prestigiului pe care l-a adus lui AMC – serialul a câştigat 14 Emmy-uri şi patru Globuri de Aur. Renumele pe care îl aduce un asemenea brand a dus la naşterea primelor două clone: pe NBC s-a lansat "The Playboy Club", despre iepuraşii Playboy din Chicago, deja anulat din cauza audienţelor scăzute, şi pe ABC "Pan Am", despre un grup de stewardese de la faimoasa şi linie aeriană.
Dacă primul a fost urât de critici, al doilea a luat o notă de trecere. Iar "Pan Am" are ca avantaj prezenţa Christinei Ricci, în rolul stewardesei liberale şi progresiste Maggie.
BBC a plusat cu o producţie proprie, plasată la mijlocul deceniului al cincilea, "The Hour", despre culisele unei emisiuni de ştiri care a schimbat media britanice, dar nici măcar aceasta nu s-a apropiat de subtilitatea şi profunzimea lui "Mad Men".
Hefner şi Kennedy, în umbră
Pe lângă premiile lui "Mad Men", o dramă retro are şi alte motive pentru a atrage, precum posibilitatea de a concepe poveşti în jurul unor evenimente istorice.
"Mad Men" a realizat episoade în jurul asasinării lui Kennedy sau al morţii lui Marilyn Monroe, însă nu i-a introdus ca personaje. Doar bunicul lui Paris Hilton, Connie Hilton, a fost client al firmei lui Don Draper.
Însă în "The Playboy Club" şi "Pan Am", personaje precum Hugh Hefner, respectiv John F. Kennedy apar câteva