Lectorul universitar Ovidiu Ionescu (61 de ani) a pictat 33 de nave care au făcut parte din flota României. Picturile au fost publicate într-un album şi au fost admirate la diferite expoziţii de profil
Pentru un marinar, nava reprezintă mai mult decât un tonaj, o putere a motorului sau viteza de deplasare. „Nava este o fiinţă. «Fereşte-mă de uscat, că eu te feresc de apă!», transmite nava oricărui lup de mare“, spune Ovidiu Ionescu.
Click pe imagini pentru a vedea tablourile inedite!
Acesta este şi motivul pentru care comandorul în rezervă încearcă de peste două decenii să afle povestea fiecărei nave. Toată munca lui, nopţile de veghe, zecile de ore la arhive s-au concretizat în teza de doctorat „Evoluţia flotei comerciale şi de pescuit a României 1944 – 1989“. Picturile au fost strânse într-un album care face parte din teza de doctorat.
Povestea flotei, pictată pe pânză
Fiecare navă are o poveste interesantă. Pentru că a simţit că nu este suficient să spună povestea fiecărei nave, pe multe dintre ele le-a şi pictat. Cât durează realizarea unui tablou? Păi, spune el, depinde de starea artistului. O pictură realizată în ulei pe pânză poate fi realizată şi într-o zi dar şi într-o săptămână. Toate picturile au aceeaşi dimensiune: 50x40 centimetri.
Au fost imortalizate în ulei nava mixtă Ardeal, nava de pasageri Transilvania, cargourile Pleahanov, Mamaia, Eforie, Sulina, Mangalia, Moldova, Piteşti, Turnu Severin, Sighişoara, Drobeta 1850, Palas, Tuşnad, Histria, Târgovişte, Slatina, Zimnicea, Râmnicu Vîlcea, Neptun, Hagieni, Bucureşti, nava pentru pescuit Octombrie Roşu, navele tanc Prahova, Oltenia, Dacia, Biruinţa, nava mineralier Muscel, nava Vrachier Lotru, nava portcontainer Caransebeş, nava trauler Constanţa, nava trauler B – 419 şi Atlantic - 2.
Averea istoriei - 321 de nave
Ce s-a întâmplat cu navele despre care a