Specializată iniţial pe distribuţia de alimente, compania Saff Trading Craiova produce de câţiva ani caramele şi bomboane distribuite în toată ţara şi al căror gust l-au testat şi alţi europeni. Aflaţi din GdS care este cel mai dificil lucru într-un astfel de business şi, mai ales, de ce nu s-a construit fabrica în Craiova.
Saff Trading a început distribuţia de alimente în 1998. De atunci şi până acum, compania cu sediul la Cârcea, lângă Craiova, s-a lansat şi în producţie, construindu-şi o fabrică de bomboane şi caramele într-o localitate din apropiere de Bucureşti. Afacerea de succes a început cu distribuţia de pateu dintr-o întâmplare: în loc să primească bani de la un client, s-a ales cu un stoc de marfă. „Iniţial, am luat pateuri cehoslovace şi nu ştiam ce să facem cu ele. Am început să le vindem pe la alţi distribuitori, pe la diverse magazine. Pe atunci, producătorul ceh făcea diverse mărci private pentru multe lanţuri de magazine din Germania. Făcea nişte sarmale cât pumnul, pe care a încercat să le vândă şi în România... Acum distribuim pateuri românești, dar şi alte mărci autohtone“, a povestit, pentru GdS, managerul general al Saff Trading, Răzvan Paul Duţă, care este şi unul dintre acţionarii companiei, alături de Marian Andreev (fost coleg de liceu) şi Ciprian Scrieciu. Saff şi-a extins aria de desfacere a produselor şi livrează pe piaţa internă de la conserve de carne, de legume şi de peşte până la produse de patiserie, biscuiţi, rulade, eugenii şi băuturi răcoritoare, respectiv bomboanele produse în „ograda“ proprie. Compania importă masiv. Piaţa de desfacere este pe tot teritoriul României, de la micile magazine, la lanţurile de supermarketuri Metro, Selgros, Billa, Auchan. Deşi consumul a fost lovit puternic de criză, compania nu a fost afectată foarte tare. Saff Trading şi-a menţinut numărul de angajaţi, cifra de afaceri şi profitul. „Nu a