Pe motiv că este un mijloc de deplasare mai decent decât taxiul, Primăria Capitalei vrea să controleze şi serviciul de închiriere maşini. Sursa: SHUTTERSTOCK
În timp ce în Bucureşti este haos şi Municipalitatea nu este în stare să gestioneze taximetria, Primăria Capitalei intenţionează să controleze şi serviciul de închiriere de maşini.Asta chiar dacă Direcţia de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei a avut nevoie de aproape un an ca să reînnoiască licenţele de taxi, pentru că sunt puţini angajaţi care se ocupă de acest lucru.
Întrebat cum o să facă faţă, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Mădălin Dumitru, a explicat, pentru EVZ, că "se va descurca".
Maşinile nu vor fi galbene şi vor avea GPS
Societăţile care vor să mai închirieze maşini în Capitală trebuie să treacă pe la Primărie, să ia licenţă, să nu aibă maşini mai vechi de cinci ani, să-i facă autoturismului în fiecare an inspecţia tehnică, să aibă parcare şi şoferi angajaţi.
Motivul: cei care doresc să închirieze maşini cu tot cu şofer să o poată face. Ele nu vor fi galbene, ca să nu fie confundate cu taxiurile, vor avea aer condiţionat, GPS şi senzori de parcare.
Autoturismele vor putea fi închiriate cu ora sau cu ziua, iar şoferii contractaţi cu tot cu maşină, care ies din localitatea unde este înregistrată firma, vor trebui să se întoarcă în oraş, după ce termină cursa. Plata serviciului trebuie făcută anticipat.
Cum vor fi recunoscute autoturismele autorizate
Maşinile vor avea câte un ecuson pe capotă, pe portbagaj şi pe plafonul autoturismului, dar şi alte două în partea dreaptă a parbrizului şi a lunetei. Vor fi de culoare neagră - în caz că maşina efectuează transport cu şofer - şi de culoare roşie - dacă maşina se închiriază fără şofer.
În timp ce Mădălin Dumitru spune că acest serviciu trebuie reglementat, pentru că mulţi p