Petreci mult timp în faţa calculatorului şi abia mai ai timp să mergi la cumpărături. Dacă stai să te gândeşti la multe produse de care ai nevoie, poţi să observi că eşti deja la intrarea într-un complex comercial! Într-unul online, desigur. Ai intrat, ai văzut, ai cumpărat. Ţi-a sosit produsul, dar nu e pe măsura aşteptărilor tale. Ştii ce drepturi ai?
Recent, o colegă şi-a cumpărat un laptop de pe internet, plătind cu cardul, fără niciun cost suplimentar. Un alt coleg şi-a cumpărat, tot dintr-un magazin online, o maşină de spălat destul de performantă şi un aspirator. Alţi doi colegi şi-au luat ultimul tip de telefon iPhone. Eu mi-am comandat un set de analize medicale, pentru care am primit o reducere semnificativă. Colega este extrem de mulţumită de noul laptop, iar cei doi colegi sunt încântaţi de iPhone. Celălalt coleg, care a cumpărat aparate electrocasnice, este încântat de maşina de spălat, dar spune că a primit un alt tip de aspirator decât cel pe care îl comandase şi nu ştie ce să facă.
După ce i-am recomandat să citească despre drepturile pe care le are pentru orice achiziţie făcută cu cardul de pe internet, a aflat că îşi poate primi banii înapoi dacă i-a fost livrat un produs greşit. La fel s-ar fi întâmplat şi dacă ar fi fost victima unei fraude online, dacă vreunul din produse nu ar fi fost livrat sau dacă pachetul primit ar fi fost deteriorat.
Chiar şi dacă agenţia de turism la care ţi-ai cumpărat vacanţa sau compania aeriană de la care ţi-ai luat biletele de avion dă faliment înainte să pleci în excursie sau cât timp eşti plecat, îţi poţi primi banii înapoi dacă ai plătit cu cardul.
Cum poţi renunţa la un produs sau serviciu
Este bine de ştiut că, atunci când cumperi de pe internet, trebuie să primeşti în scris sau pe un alt suport durabil detalii precum nume, sediu, numărul de telefon şi nu