Construcția aeroportului de la Brașov a devenit un fel de Fata Morgana. După ce contractul cu canadienii de la Intelcan a fost reziliat, pentru că aceștia nu au reușit să asigure finanațare investiției, și negocierile cu UTI, firma care a depus singura ofertă la licitația internațională organizată de Consiliul Județean Brașov, au fost sortite eșecului.
Pe de o parte, o vină o poartă Guvernul, care a emis o Lege a parteneriatului public-privat, dar care este neaplicabilă, pentru că nu au fost emise normele de aplicare. Practic, nu doar aeroportul de la Ghimbav a fost blocat, ci toate investițiile care ar trebui realizate prin acest tip de parteneriat.
Pe de altă parte, Consiliul Județean a vrut să concesioneze aeroportul de la Ghimbav. Numai că, în afară de teren și un gard împrejmuitor, altceva nu prea mai există acolo. Motiv pentru care firma UTI a cerut o serie de garanții administrației județene, care, legal, nu au putut fi oferite. În acest context, toate negocierile de până acum au eșuat.
Totuși, pista va fi construită
Cu toate acestea, Consiliul Județean se vaq apuca anul viitor de construcția pistei, cu fonduri proprii. Mai precis, potrivit unor informații, CJ va contracta un credit de 30 de milioane de euro, cu care va realiza o pista de 2.900 de metri, care va permite aterizarea unor avioane de tipul Boeing 767 ori Airbus A 330, cu o capacitate de 180- 250 de pasageri.
Construcția aeroportului de la Brașov a devenit un fel de Fata Morgana. După ce contractul cu canadienii de la Intelcan a fost reziliat, pentru că aceștia nu au reușit să asigure finanațare investiției, și negocierile cu UTI, firma care a depus singura ofertă la licitația internațională organizată de Consiliul Județean Brașov, au fost sortite eșecului.
Pe de o parte, o vină o poartă Guvernul, care a emis o Lege a parteneriatului public-privat, dar care este n