Craiovenii care au probleme cu instalaţia de utilizare a gazelor trebuie să fie atenţi pe cine contactează ca să remedieze defecţiunile, pentru că, în caz contrar, ar putea să-şi lase vecinii fără gaz pe o perioadă mare de timp. Este cazul unui locatar din blocul 12 B din cartierul Calea Bucureşti, care şi-a lăsat vecinii fără gaze o săptămână. Acesta, în loc să contacteze firma autorizată de ANRE să facă verificări şi revizii şi care are contract cu asociaţia de proprietari, a sunat la serviciul de urgenţe destinat clienţilor GDF Suez. Angajaţii distribuitorului de gaze naturale au sistat furnizarea gazului în întreg blocul, au ridicat aparatul de măsură de la parter şi au purces la revizie generală.
„Respectivul proprietar şi-a făcut amenajări în apartament, ocazie cu care au apărut probleme la instalaţia de gaze proprie. Acesta a sunat la numărul de intervenţii de la Gaze, iar echipele de muncitori au venit, au ridicat contorul şi au oprit gazele. Acum efectuează revizia generală, deşi noi făcuserăm acest lucru în vară. Înseamnă şi ceva costuri, la ultima revizie noi am plătit 35 de lei de apartament. Probabil acelaşi lucru se va întâmpla şi acum. Putea să vină la asociaţie sau să contacteze firma cu care avem contract şi se rezolva fără să avem nişte costuri în plus şi oamenii să stea peste o săptămână fără gaze“, a spus administratoarea Asociaţiei nr. 20 Calea Bucureşti, Elena Popescu.
Este cunoscut (sau ar trebui să fie) faptul că, începând cu aprilie 2009, conform normelor ANRE, responsabilitatea realizării verificării şi reviziei instalaţiei de utilizare a gazelor naturale aparţine clientului, în acest caz asociaţia de proprietari. Aceasta are contract cu o firmă în domeniu care este autorizată de către ANRE şi care are obligativitatea să facă verificarea şi revizia instalaţiilor, dar să intervină şi în cazul unor defecţiuni, aşa cum procedează firm