Spotul TV care promovează retailerul alimentar Lidl a fost reclamat de mai mulţi consumatori la CNA, pe motiv că "oamenii care mănâncă mici", prezentaţi ca fiiind reprezentativi pentru ţara noastră, sunt romi.
În plus, reclamanţii au semnalat că spotul prezintă simboluri reprezentatative precum portocalele sau uleiul de măsline, pentru ţări ca Spania sau Italia, în timp ce România este reprezentată printr-o turmă de oi şi un grup de oameni care consumă mici.
Potrivit reclamaţiei citată de Daily Business, respectivii consumatori susţin că "este inadmisibil ca România să fie reprezentată de ţigani".
Georgiana Grecu, director executiv al Consiliul Român pentru Publicitate (RAC - Romanian Advertising Council), a precizat că, în urma analizei spotului, s-a constatat că nu s-a încălcat nicio reglementare etică în reclama Lidl. Cu toate acestea, reclama va fi analizată şi de reprezentanţii CNA, în şedinţa de joi.
"Noi am trimis decizia RAC la CNA, dar aceasta este cosultativă" , iar reprezentanţii Consiliului urmează să analizeze reclama în baza Codului Audio-vizual, a precizat directorul executiv al RAC.
În spotul publicitar apar şi artiştii Monica Davidescu şi Aurelian Temişan.