Noua gamă subcompactă franceză, care a fost prezentată ieri, inversează trendul în segmentul B, acolo unde maşinile obişnuiesc să crească în dimensiuni, de la o generaţie la alta. Sursa: PEUGEOT
1 /.
Cea mai de succes gamă de autoturisme Peugeot va fi înnoită, în prima parte a anului viitor, cu modelul 208.
Subcompactul francez, prezentat ieri, este urmaşul actualului 207 şi mai vechiului 206 (comercializat încă, sub indicativul 206+, ca o alternativă mai accesibilă a gamei, la fel ca şi Skoda Octavia Tour sau Opel Astra Classic).
Producţia propriu-zisă a noului Peugeot 208, care va fi expus, la Salonul auto de la Geneva din 2012, va începe abia la primăvară. Debutul comercial trebuie aşteptat şi el tot până atunci.
Subcompactul francez mizează un design inspirat serios de cele mai recente concepte Peugeot – mai ales HX1, de gama 508, dar şi de unele modele produse de mărci concurente.
La o primă evaluare, nu se poate spune că noul 208 ar etala o frumuseţe răpitoare. Comparativ cu 207, Peugeot 208 (3,97 metri lungime şi minim 975 de kilograme) este cu şapte centimetri mai scurt şi cu circa 200 de kilograme mai uşor.
Ampatamentul a rămas identic, 2,54 metri, lăsând de înţeles că spaţiul destinat pasagerilor nu a fost afectat.
Cu 208, Peugeot face o întoarcere spre 206, model încă şi mai compact, dar cu o masă similară: 3,87 metri lungime şi 1.005 kilograme, în versiunea de bază.
Gama de motorizări cu care Peugeot 208 îşi va întâmpina clientela la debut va cuprinde nu mai puţin de cinci versiuni turbodiesel şi două unităţi pe benzină, în trei cilindri, de 1.0 sau 1.2 litri, care vor fi şi noutăţile principale de sub capotă.
Modelul francez, concurent cu Volkswagen Polo, Ford Fiesta sau Chevrolet Aveo, între altele, va fi lansat cu două versiuni de caroserie, hatchback în trei sau cinci uşi, urmând ca