Dacă la începutul lunii octombrie, preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, anunţa că instituţia pe care o reprezintă a bătut palma cu firma UTI şi urmează să se apuce de construcţia pistei, astăzi, acesta a precizat că îneţelegerea a căzut.
Motivul îl constituie faptul că societatea a vrut să construiască o pistă mai mică decât cea propusă, de doar 2.100 de metri lungime.
„O astfel de pistă era la limită. Trebuie să ţinem cont de faptul că aeroportul de la Ghimbav se află la o altitutinde de 500 de metri, se află într-o zonă montană, şi vrem ca acolo să poată ateriza în condiţii bune avioanele de mare capacitate. Dacă am fi avut o pistă de doar 2.100 de metri, mai mică decât cea de la Sibiu, am fi avut mari probleme să determinăm companiile aeriene să folosească pista noastră. Deci oferta UTI nu putea fi acceptată", a explicat Căncescu.
Vedeţi aici ce a declarat, iniţial, preşedintele CJ despre oferta UTI
Termen de finalizare: vara lui 2012
Totuşi, la mai bine de şase ani de când s-au început demersurile pentru realizarea aeroportului, terenul de peste 200 de hectare a fost nivelat şi pregătit pentru construcţia pistei. Căncescu a precizat că lucrarea va fi făcută de către Consiliul Judeţean, iar în şedinţa de plen de miercurea viitoare urmează să se stabilească procedura de licitaţie pentru selectarea proiectantului şi a constructorului. Valoarea lucrărilor va fi de aproximativ 18 milioane de euro, iar pista va avea în total 2.8650 de metri lungime. „Vrem ca vara viitoare pista să fie gata şi să devină funcţională, după care vom trece la cea de-a doua fază a proiectului, printr-un parteneriat public-privat. UTI a rămas interesată de colaborare şi poate vom încheia cu ei acest contract. Banii pentru lucrările de la pistă îi vom lua din împrumutul de 14 milioane de euro, pe care l-am făcut acum câţiva ani, şi vom comp