Festivalul Naţional de Teatru continuă să aducă în faţa publicului alte nume importante ale regiei româneşti.
La Sala Mare a Teatrului Naţional Bucureşti, joi, 3 noiembrie, de la ora 18.00, reputatul regizor Radu Penciulescu, cel care avut o contribuţie semnificativă la fenomenul de reteatralizare a teatrului din România, în anii 1960-75, ne invită la un spectacol-experiment: Macbeth (un studiu) de William Shakespeare. Produs de Centrul de Cercetare şi Creaţie Teatrală „Ion Sava” al TNB, spectacolul propune o lectură deschisă a textului shakespearian, într-o formulă scenică de tip atelier. Acestei formule i s-au pliat, cu admirabilă flexibilitate spirituală şi seriozitate profesională, doi monştri sacri ai teatrului românesc: Valeria Seciu şi Ion Caramitru. Lor li se alătură o distribuţie alcătuită atât din valoroşi interpreţi ai Naţionalului bucureştean, cât şi din studenţi-actori. În lectura scenică a lui Radu Penciulescu, actorii parcurg succesiv etapele de aprofundare a textului shakespearian, concentrat în câteva momente-cheie ale acţiunii. Macbeth (un studiu) va mai avea o reprezentaţie vineri, 4 noiembrie, tot de la ora 18.00.
Regizor de talie mondială, deţinător a numeroase premii şi al unui număr-record de participări la festivaluri internaţionale, Silviu Purcărete este prezent şi în această ediţie a Festivalului Naţional de Teatru cu un spectacol inspirat – noutate! – de un text al lui I.L. Caragiale, din a cărui dramaturgie Purcărete a mai montat doar, acum mai bine de 20 de ani, O scrisoare pierdută. De astă dată, D’ale carnavalului, care capătă, în viziunea sa, o actualitate alarmantă... Miţa Baston, Nae Girimea, Pampon sau Crăcănel, binecunoscuţii eroi caragialieni, şi întreaga lume dezlănţuită a balului mascat se vor desfăşura cu aplomb graţie trupei Teatrului Naţional „Radu Stanca” din Sibiu şi unei echipe de autori de mărimea