Senatorul PSD Sorin Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în perioada 2001 - 2004, afirmă, într-un document trimis redacţiei, că preţul unui kilometru al Autostrăzii Transilvania ar fi trebuit să fie de 5,5 milioane de euro, în loc de 13 milioane de euro, la cât a ajuns în ultimii ani. Fostul Guvern PSD a încredinţat contractul companiei americane Bechtel, fără licitaţie, lucru care a stârnit critici vehemente din partea oficialilor europeni.
Fostul şef al Delegaţiei Comisiei Europene în România, Jonathan Scheele, declara, în anul 2004, la Cluj, că Uniunea Europeană nu va finanţa nici un fel de proiect legat de Autostrada Transilvania, câtă vreme ea va continua să fie construită de o companie care a primit contractul fără lictaţie. Însă, în opinia senatorului Sorin Bota, aceste declaraţii nu ar fi decât "şopârle de presă", cu toate că oficialii Comisiei Europene s-au ţinut de cuvânt şi au refuzat să aloce vreun ban pentru Autostrada Transilvania.
Cum a fost încredinţat contractul
"Contractul a fost negociat cu o singură sursă, prin aşa numita încredinţare directă, în urma negocierii făcute în baza unei legi speciale date de Guvern şi apoi contractul a fost aprobat prin lege de Parlament. În baza acelei legi speciale, Ministerul Transporturilor a fost mandatat să negocieze acest contract. CNADNR-ul a semnat contractul după ce o firmă de consultanţă angajată de instituţiile financiare internaţionale a verificat raportul calitate - preţ oferit de compania Bechtel, raport considerat acceptabil şi în normele de preţ ale acelei perioade", afirmă Sorin Bota.
Însă povestea Autostrăzii Transilvania conţine o serie de date pe care senatorul PSD Cluj nu le menţionează în reacţia trimisă la redacţia "României Libere". Ideea construirii unei autostrăzi între Budapesta şi Bucureşti a fost lansată în luna ianuarie 2003, cu ocazia Congres