Intr-un context de criza, trebuie sa ai incredere in capacitatea ta de a te reinventa si sa-ti asumi astfel o anumita strategie de business corect corelata cu mesajul pe care vrei sa-l transmiti catre jucatorii din piata, spune Felix Daniliuc, directorul general al Raiffeisen Leasing.
"Criza a oferit cateva lectii, pe care companiile de leasing le-au invatat. Una dintre ele a fost tocmai situatia in care au trebuit sa gestioneze vanzarea unui numar foarte mare de masini recuperate. Atunci jucatorii au ajuns la concluzia ca trebuie sa fie mai atenti la ceea ce finanteaza, astfel incat sa le fie usor sa si revanda. Acest lucru a fost cu totul nou pentru companiile de leasing pentru ca rolul lor era sa finanteze bunuri", a declarat Felix Daniliuc (foto).
De altfel, anii 2005 - 2008 au fost marcati de o concentrare a efortului de finantare in leasing pe zona de active de tip camioane, remorci si masini. Insa, lucrurile incep sa se schimbe, iar din 2010 companiile pentru leasing asista la o crestere a interesului de finantare de echipamente in detrimentul vehiculelor.
Cu toate acestea, Felix Daniliuc apreciaza faptul ca in continuare, majoritare vor ramane finantarile de vehicule si nu se va ajunge prea curand la „un echilibru de 50-50, sau 40% vehicule, 40% echipamente si 20 finantari imobiliare. Piata se va aseza undeva la 60% finantari de autovehicule, 20-25% echipamente si 10-15% real estate. Pe baza tendintelor, la sase luni astfel arata lucrurile”.
El a adaugat ca pentru 2011 se asteapta ca piata sa ajunga la 1,3 miliarde de euro, iar principalul argument il reprezinta corelatia existenta intre cresterea economica (PIB) si impactul pe care il are aceasta asupra pietei de leasing. "Spuneam in primul semestru ca daca se confirma orizontul de crestere economica de 1,5% atunci impactul pe piata de leasing va fi undeva de 13%; si ca un punct de cr