Mai multi consumatori au reclamat, la Consiliul National al Audiovizualului (CNA), spotul TV care promoveaza retailerul alimentar Lidl si care ii are ca personaje principale pe artistii Monica Davidescu si Aurelian Temisan.
Si asta pentru ca, dupa cum a declarat Georgiana Grecu, director executiv al Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC - Romanian Advertising Council), reclamantii sustin ca "grupul de oameni care mananca mici", prezentati in spot ca fiiind reprezentativi pentru tara noastra, sunt romi.
In acelasi timp, spotul prezinta simboluri reprezentatative precum portocalele sau uleiul de masline, pentru tari ca Spania sau Italia, in timp ce Romania este reprezentata printr-o turma de oi si un grup de oameni care consuma mici.
Potrivit reclamatiei, citata de directorul RAC, respectivii consumatori sustin ca "este inadmisibil ca Romania sa fie reprezentata de tigani".
DailyBusiness Video: Spot Lidl
Pe de alta parte, Georgiana Grecu a precizat ca, in urma analizei spotului, RAC a decis ca nu s-a incalcat nicio reglementare etica in reclama Lidl.
Cu toate acestea, reprezentantii CNA vor analiza, la randul lor, in sedinta de joi daca reclama a incalcat prevederile Legii Audiovizualului.
"Noi am trimis decizia RAC la CNA, dar aceasta este cosultativa" , iar reprezentantii Consiliului urmeaza sa analizeze reclama in baza Codului Audio-vizual, a precizat directorul executiv al RAC.
Reclamatia primita in data de 18 octombrie la CNA a fost trimisa catre Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) cu care CNA a semnat un protocol de colaborare.
Etnia grupului de romani prezenti in reclama Lidl a iscat o adevarata disputa si pe Youtube, unde a fost postat spotul video, dar parerile userilor au ramas impartite.
Contactati de DailyBusiness.ro, reprezentantii Lidl