În top 10 există un singur brand românesc, care este pe primul loc: Borsec
Din cele 300 de branduri analizate, o treime sunt locale
Borsec se plasează pe primul loc în cadrul Programului Consumer Superbrands 2011-2012, în urma centralizării rezultatelor studiului realizat de Superbrands România. Este pentru prima dată când în fruntea clasamentului se situează un brand românesc cu tradiţie. Lista primelor zece branduri apreciate de consumatorii români sunt: Borsec, Adidas, Mercedes-Benz, Dr.Oetker, Ikea, Coca-Cola, Nike, BMW, Jack Daniel's şi Orbit.
Topul celor mai apreciate branduri de către români totalizează o listă de 300 de companii. Potrivit a 1.500 de consumatori intervievaţi, cele mai multe branduri apreciate provin din FMCG (43%), urmate de companiile non- FMCG (36%), iar cel mai mic procent l-au reprezentat brandurile din servicii şi retail (21%).
Potrivit studiului, din cele 300 de branduri o treime sunt locale. Aşadar cele mai apreciate branduri româneşti sunt: Borsec, Sensiblu, Paralela 45, Crist-Tim, Dedeman, Petrom, Mobexpert, Caroli, Diverta, eMag, ProTv (o parte dintre aceste companii au fost preluate de acţionari străini, dar ele au debutat ca produse româneşti, iar în mintea consumatorilor acestea au rămas branduri româneşti).
Peste 80% dintre consumatori consideră că principalele atribute ale unui superbrand în România sunt: calitatea foarte bună a produselor sau serviciilor, respectul faţă de clienţi, raportul calitate-preţ, încredere şi reputaţie, în timp ce implicarea socială sau simţul umorului folosit în campaniile de promovare încheie clasamentul atributelor, cu numai 43% din voturile publicului.
Cum a fost realizat studiul?
În primăvară, compania de cercetare Nielsen a realizat o listă iniţială prin selectarea a 2.000 de branduri din 48 de sectoare de activitate, în funcţie de crit