Inventivitatea preparatorilor de maşini pentru transporturile ilegale de ţigări nu cunoaşte limite
Tuningul pentru contrabandă s-a perfecţionat, iar „tainicurile“, cum sunt numite ascunzătorile pentru tutun peste Prut, au devenit din ce în ce mai dificil de depistat de către vameşi şi poliţiştii de frontieră.
Preţurile pentru astfel de operaţiuni s-au diversificat, spun surse din rândul poliţiştilor de frontieră, acestea variind între 500 şi 1.500 de euro. Oamenii legii spun că, în urmă cu aproximativ cinci ani, locul preferat de contrabandişti pentru ascunderea mărfii era rezervorul autoturismelor.
Modifică maşinile
„Între anii 2006-2007, ţigările erau ascunse în rezervor. Cartuşele erau introduse într-o pungă care se vida. Era scoasă pompa, puse pachetele, apoi se înfileta la loc. Pentru a nu putea fi desfăcută uşor, buşoanele erau date cu nisip şi motorină. Apoi a venit rândul instalaţiilor de GPL să fie modificate. Erau compartimentate astfel încât 10 la sută rămânea gaz, restul erau ţigări“, povesteşte un poliţist de frontieră. Când ascunzătorile din rezervoarele de combustibil nu au mai fost eficiente, ţigările au început să fie ascunse în banchete, vasele de expansiune sau filtrele de aer ale maşinilor.
Click pe imagini pentru a vedea unde au ascuns traficanţii ţigările
Din 2010, meşterii de peste Prut au trecut la modificarea structurii autoturismului. „Am găsit ţigări în podele duble, spoilere modificate, şi, de regulă, în locurile unde se ajunge foarte greu. Însă, dacă îţi place să priveşti o maşină şi cunoşti foarte bine cum este ea construită din fabrică, nu se poate să nu-ţi dai seama că ceva este în neregulă“, mai spune poliţistul de frontieră.
Şuruburi ruginite cât ai clipi
Pentru ca tainicul să fie reuşit, preparatorii folosesc tot felul de trucuri. Unul din