UPC Romania a bifat cresteri pe majoritatea segmentelor de business, reusind sa isi mareasca baza de abonamente cu 14.000 in trimestrul trei fata de trimestrul doi, pana la 1,55 milioane. Cu toate acestea, CEO-ul companiei subliniaza ca nu poate fi vorba de relaxare – “este o cursa continua. In telecom, la fiecare 100 de metri se bate un record. Daca nu mergi la sala sa te antrenezi, pierzi”, a subliniat ea.
Severina Pascu, numita CEO al companiei la inceputul anului curent, spune ca anul acesta compania s-a axat in special pe pachete de servicii de Internet, segment pe care UPC Romania a crescut cu 4,1% fata de trimestrul trei din 2010, pana la 266.000 de clienti. La finalul a 10 luni, filiala locala a companiei avea 270.500 de clienti de Internet.
ARPU la noua luni a fost de 34,31 lei, in crestere de la 33,84 lei pe intreg anul 2010. “Cresterea venitului mediu/client s-a datorat in special repozitionarii serviciilor noastre de Internet si telefonie din ultimele patru-cinci luni. Trendul este unul crescator”, a subliniat Severina Pascu.
“In 2012 vor exista doua trenduri majore cand vorbim de Internet. In primul rand va creste penetrarea mai ales in mediul rural unde potentialul este mai ridicat si, in al doilea rand, se va avansa pe segmentul serviciilor adiacente – WiFi sau servicii integrate IT&C”, spune Pascu.
Pe televiziune digitala piata a atins deja un punct maxim al penetrarii asa ca in 2012 se va pune accent pe servicii ce aduc valoare adaugata clientilor. “Tendintele vor fi de maximizare a venitului per client. Se va pune accent pe HD si 3D – UPC Romania avand 30.000 de clienti pe acest segment”, comenteaza Severina Pascu.
Pe telefonie fixa vor fi trenduri similare ca pe TV. “Telefonia nu este driverul pietei insa, luat separat, este un domeniu profitabil. Noi avem pachete 2 play de exemplu, de telefonie si cab