Veniturile UPC România au scăzut cu 2% în primele nouă luni ale anului, de la 111,6 milioane dolari anul trecut la 109,1 milioane dolari în acest an, dar în trimestrul al treilea au crescut uşor, de la 35 milioane dolari la 36 milioane dolari.
Numărul de abonamente UPC în România a urcat cu 13.700 de la sfârşitul lunii iunie până la 1,556 milioane la finele lunii septembrie, se arată într-un raport al grupului american Liberty Global, care controlează compania din România.
Avansul numărului de abonamente a fost susţinut de serviciile de cablu digital, DTH şi Internet, care a compensat declinul puternic al serviciilor de cablu analog. În primele luni din acest an, UPC a înregistrat o creştere uşoară de 1,2%, faţă de nivelul înregistrat pe tot anul 2010 a venitului anual pe utilizator (ARPU). La finele anului venitul pe utilizator a fost de 33,84 de lei, iar la finele lui septembrie anul curent ARPU era de 34,31 de lei.
Astfel, pe cablu digital, UPC a adăugat 13.700 de abonamente de la finele lunii iunie şi a ajuns la 328.600, în timp ce divizia DTH a crescut cu 13.500, la 255.500 abonamente.
O evoluţie pozitivă au avut şi serviciile de Internet, unde numărul de abonamente a crescut cu 8.400, la 266.400. Pe segmentul de telefonie, UPC România a înregistrat un avans de 7.400 de abonamente în intervalul analizat, la 167.200.
"România a trecut în acest an pe primul loc în Europa în topul vitezelor de conectare la Internet şi pe locul 2 în lume după ce anul trecut se afla pe locul 5. În 2011 am decis să ne conectăm pe serviciile de Internet, în care vedetele noastre au fost pachetele cu 60 şi 120 MB/sec", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, Severina Pascu, CEO UPC România.
UPC a consemnat un declin puternic pe servicii de cablu analog, de 29.500 de abonamente, la 538.100.
Compania a pierdut clienţi şi pe servicii video,