Firma BMW vrea să facă o investiţie în vestul României. BMW este în negocieri avansate cu municipalitatea din Cluj-Napoca, dar şi autorităţile arădene şi-ar dori să aducă în Arad producătorul bavarez. Astfel, primarul arădean Gheorghe Falcă a încercat să ţină în cel mai mare secret negocierile cu nemţii, considerând că eventuala deschidere a fabricii, o invetiţie de peste 100 de milioane de euro, va fi un argument electoral forte atât pentru el, cât şi pentru PDL, partid din care face parte.
Singura problemă o reprezintă pretenţiile nemţilor, care vor pentru fabrica de motoare ce o vor construi în România un teren de 400 de hectare, o suprafaţă ce este extrem de greu de oferit de către orice municipalitate.
Oficialităţi arădene de la cel mai înalt nivel s-au implicat în gestionarea acestei probleme, pentru ca oraşul să nu piardă această investiţie, în detrimentul Clujului. Este o bătălie mare, mai ales că există o isterie naţională în ce priveşte plecarea Nokia de la Jucu. BMW caută terenul pentru a deschide o fabrică de motoare. Ar fi una dintre cele mai mari investiţii ale producătorului bavarez în afara spaţiului german. Cu atât mai mult, interesul Aradului pentru a prinde această investiţie este justificat. Un atu este faptul că Aradul este plasat mult mai aproape de graniţă şi că unii dintre furnizorii BMW funcţionează chiar în zona industrială arădeană. Este o tendinţă europeană ca marii producători industriali să se locheze în zone unde au în apropiere cei mai importanţi furnizori, ca toate costurile de aprovizionare să fie mai mici. Însă, pentru că buturuga mică răstoarnă carul mare, acest proiect s-a poticnit într-un amănunt. O fermă de vaci falimentară, amplasată pe un teren cu mare miză imobiliară.
Grupul german BMW ar urma să investească circa 100 de milioane de euro într-o fabrică de motoare în Romani