S-a lansat cu o piesă care a strâns 650 de milioane de vizualizări, dar pe care o urăsc aproape două milioane de oameni pe You Tube. Fanii par să fie mereu în minoritate când vine vorba de Justin. Sursa: REUTERS
Cântăreţul este mai mereu pe prima pagină a ziarelor. Este unul dintre copiii vedetă care au ajuns într-o lume care îi primeşte cu braţele deschise, dar îi batjocoreşte în egală măsură. Evoluţia lui pe You Tube nu este întâmplătoare. Încă de la lansare, tot internetul a vorbit despre acest nou fenomen al muzicii, un cântăreţ găsit în mediul online şi luat de Usher sub aripa lui. Nu toate comentariile îl flatau. În spatele oricărui fenomen, însă, stă mereu o industrie puternică de marketing. Este o copie fidelă a unui parcurs bine bătătorit înainte de Britney Spears, Justin Timberlake sau Christina Aguilera.
Drum deschis de Britney
Prima este poate cel mai bun exemplu de succes timpuriu. La numai 16 ani ea lansa primul album, "...Baby One More Time". Ani mai târziu, cântăreaţa încă se chinuie să îşi schimbe imaginea, dintr-o adolescentă rebelă ce cântă pe holurile unui liceu, într-o femeie sexy.
Britney are peste 100 de milioane de albume vândute în toată lumea, iar Justin vine în urma ei şi demonstrează că un cântăreţ de genul acesta devine foarte repede un star în contextul unui trend stabilit de alţii.
Spre deosebire de vedetele pop admirate de adolescenţii americani şi nu numai, Justin a încercat să se diferenţieze de "produsele" Disney. Se consideră mândru că oameni din lumea rap-ului, ca Ludacris, i s-au alăturat pentru proiecte.
Întrebat la MTV de ce crede că este atât de popular pentru oameni din mai multe categorii de vârstă, el a spus: "cred că din cauză că nu am mers pe drumul Disney. Nu m-am transformat într-o vedetă răsuflată. Am fost cool şi am profitat de asta".