Vânzările din 27 octombrie au confirmat, o dată în plus, interesul investitorilor pentru arta de patrimoniu. Au fost adjudecate lucrări semnate, între alţii, de Luchian, Grigorescu, Ţuculescu, Dărăscu, Vermont, Ghiaţă, Vasile Popescu.
Cel mai mare preţ de achiziţie a aparţinut unei frumoase lucrări în ulei pe lemn "Anemone şi trandafiri" semnată de Ştefan Luchian: 55.000 de euro, preţul de estimare a picturii fiind între 55.000 şi 60.000 de euro. În catalogul Casei de licitaţii bucureştene unde a avut loc tranzacţia, se menţionează, între altele, un citat dintr-o cronică semnată de Tudor Arghezi, în 1914: "Luchian este, mai mult decât mulţi pictori, omul artei sale. Pentru tablourile lui el e ceea ce-s fluturii pentru câmpie, ale căror culori se reproduc pe pânza aripilor albă. (...) Pentru el floarea vine ca un mesaj al acestui pământ care rodeşte şi cântă (...) De aceea, florile lui au o expresie atât de stranie şi de aceea Luchian va rămâne artistul lor, ca şi stăpânul lor."
Pentru suma de 40.000 de euro a fost achiziţionat şi uleiul pe pânză "Întoarcerea e la câmp" de Nicolae Grigorescu, de la preţul de evaluare de 40.000-50.000 de euro, lucrarea provenind, se pare (potrivit adnotării olografe de pe spatele lucrării) din colecţia scriitorului Ioan Alexandru Brătescu -Voineşti.
La o mică diferenţă, uleiul pe carton "Strângere de mâini" de Ion Ţuculescu (lucrare din colecţia familiei) a fost achiziţionat pentru 35.000 de euro (preţul de evaluare 35.000 -40.000 de euro). "Vară la Balcic", "Florăreasă", Natură statică" şi "Case vechi în mahala" sunt lucrări semnate de Nicolae Dărăscu ( Vară…") respectiv de Nicolae Vermont, Dumitru Ghiaţă şi Vasile Popescu, preţurile variind între 11.000 şi 25.000 de euro. Cât priveşte licitaţiile din 1 noiembrie, acestea au fost vizibil marcate de… precaritatea ofertelor… cumpărătorilor.
Cel mai mare