Visul lui Valentin este să modifice un motor, astfel încât maşina să poată parcurge distanţa de un sfert de milă sub 10 zece secunde.
Valentin Costea are 31 de ani şi a moştenit pasiunea pentru maşinile de viteză de la tătăl său. În timp ce alţii visau la jucării sau alte lucruri specifice adolescenţei, Valentin îşi dorea să aibă cele mai rapide maşini. Aşa că, la vârsta de 17 ani, nu a mai aşteptat şi a făcut şcoala de şoferi. A mai stat apoi un an pentru a putea primi permisul de conducere, iar de atunci nimic nu i-a mai stat în cale.
Acum lucrează la motoarele unor maşini care au câştigat deja trofee în competiţiile de profil. Pentru a obţine performanţe cât mai ridicate, arădeanul spune că se documentează permanent, căutând să pună în practică tot ce găseşte nou în domeniu. Printre maşinile care au trecut prin mâna lui Costea se numără şi un Hummer H2, care acum are peste doi metri înălţime, dar şi un Plymouth Prowler, o maşină rară, de colecţie contemporană, un Mercedes SLK şi un Porsche 944.
Expert în maşini
„Cele mai pretabile pentru a fi modificate pentru curse sunt maşinile americane şi japoneze. Japonezii au demonstrat că din motoare mici se poate scoate performanţă. Cel mai puternic motor din lume a fost declarat un motor american cu turbine japoneze. Trebuie o documentare temeinică înainte de a începe modificarea unei maşini pentru curse. Să aduci un motor la stadiul în care să fie performant poate dura ani de zile“, a explicat Valentin Costea.
Din 1997, Valentin şi-a deschis un atelier în care modifică maşinile şi le pregăteşte pentru competiţii de Drag Racing. Arădeanul îşi petrece toata ziua la garaj, unde lucrează la modificarea motoarelor. Studiază scheme, face calcule, aplică ce rezultă din documentarile sale, încercând să-şi îndeplinească visul, acela de a face ca o maşină cu un motor modificat de el