Opt călători în fiecare tren care face legătura între Mărăşeşti şi Panciu şi doi între Jebel şi Liebling, în Banat. CFR Călători va închide rutele fără muşterii sau pe care se merge \"cu naşul\". Sursa: ARHIVA EVZ
Din cauză că pasagerii ar încăpea, în unele cazuri, într-un Logan MCV, iar alteori chiar şi într-un Smart, mai multe linii ferate din toată ţara sunt în pericol de a rămâne fără trenuri de călători. Sunt însă în pericol de a fi anulate şi garniturile care zi de zi sunt înţesate de navetişti, dar mai nimeni nu plăteşte bilet, călătorind "cu naşul" sau făcând, pur şi simplu, blatul.
Presată de Fondul Monetar Internaţional, conducerea CFR Călători a început o monitorizare a secţiilor de circulaţie pe care se înregistrează cele mai mari costuri pe pasager/ kilometru.
În urma unei analize amănunţite, în mai multe gări nu se va mai auzi, începând cu 11 decembrie (când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor), glasul roţilor de tren. Sau, operatorii privaţi pot închiria respectivele secţii de circulaţie feroviară.
Fără tren la Panciu
Trei secţii par să aibă soarta pecetluită. Între Floreni şi Dornişoara, în judeţul Suceava, circulă zilnic două perechi de garnituri cu rang de personal (Regio, după viitoarea denumire), care străbat distanţa de 22 km în aproape o oră. Nu este de mirare că în fiecare tren sunt, în medie, zece călători, potrivit datelor puse la dispoziţia Capital de directorul de exploatare al CFR Călători, Valentin Dorobanţu.
Mai puţini, opt la număr, sunt pe ruta Mărăşeşti – Panciu. Aici, circulă zilnic un tren dus şi unul întors. Viteza de deplasare este de 18 km în 25 de minute.
Recordul negativ aparţine însă unei linii ferate din Banat, între Jebel şi Liebling. Cei 10 km sunt parcurşi în jumătate de oră de singura pereche de trenuri care circulă zilnic.
@N_P