"O imagine valorează cât o mie de cuvinte", spune un proverb chinezesc, care s-a dovedit real în toate situaţiile sociale, inclusiv în cele virtuale. Un studiu efectuat de o organizaţie din Marea Britanie arată că şansele de a fi plăcut de cât mai multă lume pe Facebook sunt influenţate de fotografiile pe care le postezi.
Studiul întocmit de organizaţia Reputation 24/7 a analizat 18 tipuri de imagini pe care internauţii pe postează pe reţeaua de socializare Facebook. Cercetarea arată că multe dintre ele, în loc să atragă apreciere din partea celor care le văd (după cum au impresia cei care le publică), atrag de fapt reacţii negative, de la ironii până la dispreţ.
Aşa NU
Astfel, dacă aţi postat pe profil poze din vacanţe sau fotografii cu noua voastră maşină, aţi generat impresii negative chiar şi în rândul prietenilor apropiaţi, care au, la rândul lor, conturi de Facebook.
În aceeaşi categorie intră şi imaginile în costum de baie, cele în care apăreţi încruntat sau în care ţineţi un pahar sau o sticlă care conţine o băutură alcoolică în ea.
Nici fotografiile provocatoare nu generează reacţii pozitive. Chiar dacă imaginile sunt apreciate din punct de vedere artistic, persoanele care apar în ipostaze mai mult sau mai puţin incitante sunt desconsiderate de majoritatea celor care le privesc.
Nici cei care îşi pun personaje din desene animate la pozele de profil nu sunt bine văzuţi de ceilalţi "prieteni virtuali".
Aşa DA
În schimb, imagini la care oamenii zâmbesc sincer şi care generează reacţii pozitive sunt cele de familie, în care "protagoniştii" sunt însoţiti de copii sau de la căsătorie. Totodată, fotografiile cu gaşca de prieteni, care nu dau impresia că aţi fost la un dezmăţ, sunt iarăşi bine privite.
Specialiştii de la Reputation 24/7 au atras atenţia că, indiferent ce rezultat doriţi să obţineţi pri