Modificările de preț ale combustibililor față de anii 2007-2008 au schimbat radical perioada de amortizare. Pe atunci, dieselul devenea rentabil după doar patru ani, acum, după 11.
Mai este rentabil să cumperi un autoturism diesel în 2011, având în vedere evoluția prețului combustibililor? Această întrebare îi frământă pe mulți dintre cei care mai au posibilitatea să achiziționeze un vehicul. Dacă ne luăm după statisticile Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), românii par, culmea, să caute din nou mașini alimentate cu motorină. În 2008, procentajul motorizărilor diesel din totalul vânzărilor era de 38,1% și, după o ușoară scădere în 2009 și 2010, în acest an a revenit la 39,8%. În condițiile în care prețul motorinei este mai mare decât cel al benzinei.
„Clienții se uită doar la consum. Văd că dieselul «înghite» mai puțin și consideră că fac o afacere“, ne-a declarat un dealer, explicând și că actuala evoluție este un rezultat al ponderii tot mai mari de mașini premium în totalul vânzărilor.
Calcule necesare
Trecând peste argumentele strict emoționale care sunt pomenite în orice discuție clasică diesel vs. benzină, o analiză „pe cifre” poate da multor cumpărători de gândit. Pentru a exemplifica, am decis să analizăm cele două opțiuni, în amănunt, din punct de vedere financiar, luând ca bază de calcul unul dintre cele mai apreciate modele de pe piață: Volkswagen Golf. Pentru o comparație cât mai corectă, am ales aceeași linie de echipare, Trendline, și motorizări cu puteri similare: 1.2 TSI (benzină) - 105 CP și 1.6 TDI DPF (motorină) - 105 CP. Costul de achiziție al primului vehicul este de 17.818 euro (77.437 lei), la care se adaugă taxa pe poluare, ajungându-se la un cost de 77.763 lei. Dieselul costă, cu tot cu taxa pe poluare, 87.833 lei. De aici rezultă o primă diferență de 10.070 lei în avantajul cump